24 Ekim 2010 Pazar

Dişçi Fobisi

Son iki haftada çektiğim diş ağrısını ömrümde bir bileğimi kırıp ameliyat olduğumda çekmiştim.Başkada ömrü hayatımda çekmedim arkadaş...Nasıl bir ağrıdır öyle allahım ölücekmişim gibi hissettim kendimi..Gerçi böyle bir şeyin olacağı belliydi..Geçen sene bu zamanlarda küçücük bir parça kırılarak error vermişti zaten ama sırf dişçi fobim yüzünden gidemedim dişçiyi..Birde 10 yıl ortodonti tedavisi gördüm..Dişçilerle akraba olmam gerekli ama korkuyorum yinede anacım.Düşüncesi bile karnımı ağrıtıyor.Geçen hafta o kadar çok canım yanmaya başladıki 2 gece sancıdan uyuyamadım.En sonunda dedimki kendime kızım 22 yaşında eşek kadar kızsın..Ufacık çocuklar bile korkmuyor artık yen şu korkunu dedim ve dişçiye randevu aldım.
Ertesi gün işten erken çıkıp mahallede yıllardır dişçilik yapan doktora gittim..Kapıdan içeri girer girmez bir korku sardı beni anlatamam..İçeridede hastası var bekliyorum.20 dakika kadar bekledim sonra bana gel dedi.Girdim içeri baktım hasta hala içeride.Meğer kız dayanamamış acıyada ara verelim demiş ama kız nasıl ağlamış varya ağlamaktan gözleri kıpkırmızı olmuş.Ben onu görünce dahada bir tırstımmı.Doktor bana yat dedi şu koltuğa ben gelecem dedi.Tamam dedim yattım.Kıza sordum sana ne yapıldıda bu kadar canın acıdı diye kanal tedavisi dedi.Sonra doktor geldi muayene etti banada kanal tedavisi dedi..Hoppala ben bir tırstım..Kız oarada kanal tedavisi yüzünden ağlıyor ben zaten tırsıkım dişçi deyince elim ayağım buz kesiyor.Korkudan adama ağlamaklı bir ifade ile 'ay hemenmi yapacaksınız ben hazır değlim' dedim..Adam güldü yok yok korkma önce antibiyotik vericem onu kullanıcaksın dedi..Derin bir ohh çektim ve doktoru dinlemeye devam ettim.Adamın bana söyledikleri aynen bu,Kanal tedavisi 2 ya da 4 hafta sürer her seans 45 dk kadar sürer..ücreti tek diş için 225 tl dir..Yapılan her ek işlemde fiyatı artar..seninkne bakarsak 300 tl yi bulur gibi görnüyor ama yinede tedavi başlamadan birşey söyleyemem..
Yuhh dedim tek diş kanal tedavisi 225 tl mi olur?Tabi doktora söyleyemedim içimden söyledim..Birde muaynehane çok pisti..Dişçinin muaynehanesi steril olmak zorunda değilmidir yahu..Benmi yanlış biliyorum..Her yer toz içindeydi..Oda yetmezmiş gibi adama diyorumki bakın çalışıyorum hafta içi gelme şansım yok Cumartesi geleyim diyorum.Cumartesi doluyum alamam diyor.Hafta içi akşam geleyim diyorum sadece Salı akşamı gelebilirsin diyor.İçimden dedim 'oldu o kadar para verecem birde sana uymak zorunda kalacağım.Sen bi zahmet bana uy'.Salı akşamına randevu verdi ama daha dişçiden çıkmadan zaten Salı akşamı gelmeyecğimi belli ettim.İyi elektrik alamadım ama yinede randevuyu aldım ne olur ne olmaz diye..Ayrıca ben yıllar önce çocukken ortodonti tedavisi görürken Avcılarda sahilde bir hastahaneye gidiyordum.Ordaki doktor bana 4 tane süt dişin var çekilesi lazım demişti yıllar önce..Annemde bu doktorun muaynehanesi yan binamızda diye buna götürmüşleri beni ve adam dişime morfin vurmadan o 4 dişimide çekmişti nasılsa süt dişin diye ve ben ordan ağlaya ağlaya çıkmıştım..İnanılmaz canım yanmıştı o an aklım geldi tövbeler olsun asla gitmem buna denedim.Eve yakın bir tane tıp merkezi buldum.Cumartesi geleceğimi söyledim.Tamam dediler..Cumartesiye kadarda gitmeyeceğim doktorun verdiği antibiyotikleri kullandımki diğer doktora gittiğimde direk işleme başlasın daha fazla oyanlanmayayaım diye.
Cumartesi günü oldu sabah kalktım gitmek için ama nasıl korkuyorum anlatamam..Allahım ne olur birşey olsunda gidemeyeyim doktora diyorum içimden..Nerdeyse ağladım ağlayacağım..Annemde anladı halimden korktuğumu.Korkunun ecele faydası yok diyerek bir cesaretle ya bismillah dedim gittim.Dişçinin kapısının önüne geldik sıra bekleyeceğiz diye dişçi çıktı kapıya girin içeri dedi.Oysaki daha ben kendimi hazırlamamıştım.Sıra beklerken psikolojimi hazırlarım diyordum ama olmadı.Girdim içeri derdimi anlatıtm antibiyotiği kullandığımı söyledim.O zaman hemen başlayalım dedi.Morfini vurdu dışarı çıkardı 10 dakika sonra gel dedi..10 dakika geçti çağırdı.Yatırdı beni o korkunç koltuğu taktı kafasına kaynakçı gözlüğü gibi birşey,benimde boynuma önlük geçirdi,ağzımı kapamayayım diye bir demir soktu ağzıma..Alahım kalbim gümbür gümbür atıyor.Bayılacakmışım gibi hissettim kendimi.Neyseki bu doktor diğeri gibi korkutmuyor insanı..Bak gelmezsen bunlar bunlar olur ölürsün geberirsin demiyor.Seni rahatlacak şeyler söylüyor.Birde müzik açtı başladı hem kanal tedavisine hemde şarkı mırıldanmaya.yaklaşık 20-25 dk sürdü kanal tedavim ve zerre kadar bir acı hissetmedim.Bunca zaman korktuğuma değmedi ve doktor her yaptığı işlemi detaylı detaylı anlattı.Şuan şunu yapıyorum acıyormu?Şuan bunu yapıyorum acıyormu?Şuan sinir uçlarındayım şimdide acı yoksa bundan sonraki hiç bir işlemde acımaz falan diye diye bitirdi işlemi..Kadın bitti deyince ben bir rahatladım.Gerçektende hiç acı hissetmedim ki benim canım çok tatkıdır en ufak birşeyde bile günlerce yatabilirim.Hemde diğer doktor gibi 300 tl ye fiyat çıkartmadı 125 tl ye yaptı..Arkadaşlarıma bile kanal tedavisi yaptırıcam dediğimde 'ayy yazık sana bana yapıldığında ben acıdan bayılmıştım gözümü bir açtım evdeyim sen nasıl dayanacaksın'..'ayy bana morfin hiç etki etmiyor herşeyi hissediyorum'..'ayy 1 saatten önce kalkamazsın o koltuktan işkencegibi birşey'..
Yeminle sürekli bunları duydum bir Allahın kuluda moral vermedi.Demekki neymiş hiç kimseyi dinlememek lazımmış..Onlara kalsa ben gebereyim daha iyi..O kadar korktuğuma değmedi nan..Güle oynaya kanal tedavisi yaptı doktor..
Gerçi bunda doktorunda etkisi olabilir.Belki başka bir doktora yaptırsaydım canım yanabilirdi...ama yinede sen sen ol kimseye kötü tecrübelerini aktarma arkadaş...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder